Hoe kies je jouw internetprovider?
Internet provider Help-instructie
- Lukt het niet helemaal? Neem diep adem en begin nog een keertje van het begin. Niet direct alles los halen, maar loop de installatie nog een keer stap voor stap door.
- Bent u toch niet zo handig als u dacht? Vraag iemand even mee te kijken.
- Is alles correct aangesloten, maar werkt het nog niet naar behoren? Trek dan de stekker van het modem er even uit. Wacht 2 minuten. Steek de stekker er weer in en kijk of de diensten het doen.
- Lukt het niet? Probeer de volgende ademhalings oefening eens, voor ontspanning en tegen stress (ook handig als u een keertje op sollicitatie moet).

Vloeiend van start naar......eind
Internet is een infrastructuur waarvan we gebruik kunnen maken via 4 wegen: Data via de GSM, de coax-kabel van Essent, de koperlijnen van KPN of TELEs dan wel via Glasvezel.
Niet iedereen heeft elke keuze. Vandaar de postcode check, waarmee uitgezocht wordt welke aansluitingen er zijn (of zouden moeten zijn) op uw adres.
In principe maakt het niet veel uit welke infrastructuur u kiest. Allemaal hebben ze in principe voldoende capaciteit voor het transporteren van alle bit en bytes.
Dat weten ook de doorverkopers en daarom proberen ze zich te onderscheiden met kreten als sneller, installatie door monteur, of foxnet voor maar..€..of inclusief bellen.
Jammer als je er achteraf achter moet komen dat inclusief bellen betekent voor €0,10 per minuut met starttarief van €0,12. Als je veel belt tikt dat lekker aan.
Beter let je vooral op wat je nodig hebt, maar nog meer op hoe je omgaat met uitvallen van de dienst. Ga je dan rustig een dagje stappen of krijg je een al dan niet lichte paniekaanval, zeker als je de tekst leest in het plaatje hierboven. Regelrecht gehaald van een internetprovider. We namen de proef op de som en hebben uiteindelijk gebeld. Geloof het of niet, de telefoon stond vijf uur (jawel: 5 uur) in de wachtrij. Met het excuus dat het heel druk was die dag.
Het plaatje hierboven is verrassend echt, compleet overgenomen van een bestaande internetprovider. Het vertelt goud eerlijk over hun service. Zo eerlijk dat het lijkt dat schijn bedriegt. Maar geloof het of niet, deze aanbieder stuurt ander hardware dan belooft, reageert niet op email, telefonisch practisch onbereikbaar, enkele uren wachten is normaal, en via de chat kun je ook wachten tot je een ons weegt voordat je fatsoenlijk bent geholpen.
Dat is precies de reden waarom we dit laten zien. Van deze provider weten we het, maar andere valt ook wel vast wel wat op aan te merken.
Wij leren wel van dit soort dienstverleners, namenlijk wat wij beter kunnen doen. Als een klant een vraag of storing heeft willen wij u binnen no-time te woord staan, en het probleem zo snel mogelijk oplossen. Natuurlijk kunnen wij een kabelbreuk of een fout in een schakelstation niet oplossen. Maar we kunnen wel iets in voortvarend in gang zetten.
Indien gewenst kunnen we op korte termijn zorgen voor een alternatieve internetverbinding. Zodat in ieder geval de meest noodzakelijk processen door gaan. Uw kassa moet wel blijven rinkelen. En een modem resetten of vervangen, dat doen we gewoon, dat ligt op de plank. Dat kunnen we organisern ver binnen de gangbare SLA's.
Waar u zeer zeker niet aan moet twijfelen is dat er altijd support is. Dat kan bij Contras.